Friday, October 14, 2005

شب‌های روشن



 Posted by Picasa

«...من از مردم همین شهرم. همه‌ی آدم‌های این شهر رو هم دوست دارم. چون تقریباً هیچکدومشون رو نمی‌شناسم.

از آدم‌های بزرگ مجسمه ساختیم و دورش نرده کشیدیم. اگه کسی حرف این مجسمه‌ها رو باور کنه باید بین خودشو مردم نرده بکشه. من این حرف‌ها رو باور کردم. اصلاً باور کردنی هست؟ توانا بود هر که دانا بود. واقعاً؟

من با این‌ها غریبه‌ام؛ با مجسمه‌ی آدم‌ها، با آدم‌های مجسمه...»


 Posted by Picasa
«...به من گفت بیا.
به من گفت بمان.
به من گفت بخند.
به من گفت بمیر.
آمدم.
ماندم.
خندیدم.
مردم...»


سعید حقیقی (شب‌های روشن)

پ.ن.: همین چند جمله و دوتا عکس به اندازه‌ی کافی گویا هستند. این فیلم واقعاً فضای عجیبی داره.

15 Comments:

Anonymous Anonymous said...

فیلمی که من عاشقانه دوستش دارم و جمله ای از همین فیلم که باید با آب طلا نوشتش:
آدمها از دور دوست داشتنی ترند!

October 16, 2005 7:41 AM  
Anonymous Anonymous said...

من اولين باره كه وبلگ شما رو مي بينيم . بهتون تبريك مي گم . وبلاگ زيبايي داريد .قلم تون هم دلنشينه.


يه شب مهتاب ماه مياد به خواب
من و مبره كوچه به كوچه باغ انگوري
باغ آلوچه ....

October 18, 2005 2:29 PM  
Anonymous Anonymous said...

فیلم واقعا قشنگ!!!!1.

October 20, 2005 10:31 AM  
Blogger hossein said...

تعریفش رو بسیار شنیده ام . اما ندیده ام .

October 25, 2005 10:18 PM  
Anonymous Anonymous said...

این فیلم واقعا محشره

November 07, 2005 10:04 PM  
Anonymous Anonymous said...

man az mardome in shahr, bad, bad, badam miyad.

November 24, 2005 12:08 PM  
Blogger Unknown said...

چي ميگي اگه بگم من پيداش كردم كنارش مونم با هم همه كتابها رو دوباره دونه دونه جمع كرديم . املت خورديمو راجع به پست مدرن حرف زديم . چي ميگي اگه بگم رنگ خونشو صورتي كردم و تو برفا با هم آدم برفي درست كرديم ؟
چي ميگي اگه بگم سه ماهه از هم جدا شديم ؟ آدما از دور دوست داشتني ترن . اي كاش يه خاطره مونده بوديم .

November 25, 2005 8:55 AM  
Anonymous Anonymous said...

سلام عنوان وبلاگ شما رادروبلاگ شملك ديدم برام جالب بود وفكرميكنم جاي خوبي براي مدتي خواندن پيداكردم ...(حدس می‌زنم
که خواهی گریخت...
التماس نمی‌کنم
از پی‌ات نمی‌دوم
اما صدایت را در من جا بگذار)

December 02, 2005 9:25 PM  
Anonymous Anonymous said...

سلام...چرا خبری ازتون نیست!!؟؟؟

December 07, 2005 10:42 AM  
Anonymous Anonymous said...

سلام . خب هنوز فیلم را ندیده ام اما این ÷ست شما منو ترغیب کرد تا زودتر ببینم . ضمنا وبلاگ زیبائی دارین البته بجز رنگ سیاه که گاه دل آدم میگیره . هرچند که عین سالن سینما میمونه که تو اون سیاهی فقط فیلم را میتونی ببینی .

December 10, 2005 6:52 AM  
Anonymous Anonymous said...

سلام دوست قدیمی.خیلی وقت بود که اینجا نیامده بودم.می بینم که همچنان دیر به دیر آپدیت می کنی. اما خوب زیبا می نویسی

December 15, 2005 7:25 AM  
Anonymous Anonymous said...

نام شاعر نبرده اید مثل / به من گفت بیا ...
...که اصل ان ترکی است

December 22, 2005 9:35 PM  
Anonymous Anonymous said...

salam
fekr konam esm nevisandeh filmnameh shabhaye roshan ro eshtebah neveshtid esmesh saed aghighi hast.ba arz mazerat

June 21, 2006 11:35 AM  
Anonymous Anonymous said...

سلام وب جالبی دارید
به نظرم اگه بهترین فیلم سینمای ما شبهای روشن نباشه حتما جزو بهترینهاست
فیلمی که میشه بارها دید
شبهای روشن نقطه تلاقی قشنگی از سینما وادبیاته

June 25, 2006 12:02 PM  
Anonymous Anonymous said...

سلام بیش از 14-15 بار فیلم رو دیدم و هر بار برام زیبا تر از گذشته بوده واقعا فیلم زیباییه ولی متاسفانه به ایده آل هامون نزدیکتره تا واقعیت آیا هنوز هم آدمهای این شکلی وجود دارن که بشه از وجودشون عشق رو درک کرد؟ من که شک دارم

January 09, 2010 6:49 AM  

Post a Comment

<< Home